Μέρες ραδιοφώνου
ή
πώς τα παιδιά μετέτρεψαν ένα  σχέδιο εργασίας σε θεατρική παράσταση

 

ΣΧ. ΧΡΟΝΙΑ: 2004-05
ΤΑΞΗ: Ε΄
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: Δημήτριος Γουλής

Κριτήρια επιλογής του θέματος
Το θέμα “Μ.Μ.Ε. - Ραδιόφωνο” προέκυψε μέσα από τους προβληματισμούς και τη συζήτηση για τους νέους τρόπους έκφρασης, επικοινωνίας αλλά και μετάδοσης των πληροφοριών οι οποίοι αναπτύσσονται ραγδαία με τη διάδοση του διαδικτύου. Με αφορμή αυτή τη συζήτηση, σκεφτήκαμε να γυρίσουμε πίσω στο παρελθόν για να δούμε ποιες ήταν οι πρώτες προσπάθειες των ανθρώπων να επικοινωνήσουν από απόσταση, μέσα από ποια στάδια εξελίχτηκε αυτή η επικοινωνία, ποιες εφευρέσεις τη διευκόλυναν και την ανέπτυξαν.       
Καταλήξαμε τελικά στο ραδιόφωνο γιατί υπήρξε το πρώτο πραγματικά μαζικό μέσο πληροφόρησης και ψυχαγωγίας και εξακολουθεί και σήμερα να είναι ένα σημαντικό εναλλακτικό μέσο πληροφόρησης, ψυχαγωγίας αλλά και διάδοσης πολιτισμού.

Στόχοι
Γνωστικοί 

Δεξιότητες  

Αξιακοί (στάσεις, ενδιαφέροντα)

Φάσεις του σχεδίου εργασίας

Δραστηριότητες
Νεοελληνική Γλώσσα

Μαθηματικά

Φυσική

Εικαστικά

Η Μουσική στο ραδιόφωνο

Αγγλικά

Η θεατρική παράσταση
Τα παιδιά αναρωτήθηκαν πώς θα παρουσιάσουν αυτά που ανακάλυψαν. Οι περισσότεροι/ες συμφώνησαν στη δημιουργία ενός θεατρικού δρώμενου. Ποια θα είναι η μορφή του θεατρικού; Καταλήξαμε τελικά σε μια δομή μικρών θεατρικών σκετς που θα συνδέονται μεταξύ τους από έναν κεντρικό αφηγητή. Οι ομάδες έθεσαν νέους στόχους. Κάθε ομάδα ανέλαβε ένα μέρος του θεατρικού. Αναζητήθηκαν πηγές. Οργανώθηκαν νέες επισκέψεις.
Το θεατρικό έργο ανέβηκε από τους μαθητές/τριες της Ε΄ τάξης στις 12 και 13 Ιουνίου 2005 στην αίθουσα θεάτρου του 88ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης με πολύ μεγάλη επιτυχία.

Αξιολόγηση

Επίλογος
Η όλη προσπάθεια αξιολογήθηκε από μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς ως απόλυτα επιτυχημένη. Τα παιδιά ανέφεραν ότι συμμετείχαν με μεγάλη προθυμία σε όλες τις δραστηριότητες παρά την κούραση. Στο τέλος δήλωσαν ότι θα ήθελαν οπωσδήποτε να επιχειρήσουν κάτι ανάλογο και την επόμενη χρονιά

 

 

 

 

Δραστηριότητες και επιδιώξεις ανά μάθημα (αραχνόγραμμα)